Einde leasecontract

Aan elke leaseperiode komt (helaas) een einde. We hopen dat je met veel plezier hebt gereden in je leaseauto en vertellen je graag alles over het inleveren ervan.

Leaseauto overnemen

Bevalt jouw leaseauto zo goed dat je er geen afscheid van wil nemen? Vanaf drie maanden voor het einde van je leasecontract kun je een overnamevoorstel opvragen. Na het invullen van de gewenste overnamedatum en je kilometerstand, krijg je van ons een aantrekkelijk aanbod. Uiteraard verplichten wij je tot niets, het is geheel vrijblijvend. Accepteer je het bod niet, dan zit je nergens aan vast.

manager_410x410_hash0bcbfb

Heb je interesse in het overnemen van jouw leaseauto? Vraag gemakkelijk een overnamevoorstel aan via  My ALD bij ‘Direct Regelen’ of stuur een e-mail naar onze Car Sales afdeling via: nl.remarketing@aldautomotive.com. Wij ontvangen graag de gewenste overnamedatum en de geschatte kilometerstand op die datum.

Hoe werkt het inleveren?

Ga je de leaseauto inleveren, dan verzoeken we je om de volgende checklist te doorlopen:

  • Is de auto schoon?
  • Zijn alle schades aan de auto vooraf gemeld?
  • Zijn alle documenten die bij de leaseauto horen compleet?
  • Is de brandstofpas ingeleverd (indien van toepassing)?
  • Zijn alle onderdelen, accessoires en opties die in de overeenkomst zijn opgenomen (en waarvoor wij de factuur hebben betaald) aanwezig? De stelregel hiervoor is simpel: alles wat in de auto aanwezig was bij aflevering hoort ook weer te worden ingeleverd.
  • Is de auto uitgerust met lichtmetalen velgen? Let u er dan op dat de auto wordt ingeleverd op de originele lichtmetalen velgen (zowel zomerbanden als winterbanden zijn toegestaan).
  • Heb je de auto bij ons afgemeld? Of (in het geval van inlevering bij ons innamepunt in Vuren); heb je vooraf een afspraak gemaakt voor het inleveren van de auto?
  • Zorg dat privacygevoelige gegevens zoals je huisadres uit de on-board computers zijn gewist: zet deze terug op fabriekstand.       

Bekijk ook de video waarin wordt uitgelegd hoe het inleveren van je leaseauto in zijn werk gaat.

Inleverafspraak maken

Loopt jouw leasecontract af en ga je de auto inleveren? Je kunt de auto inleveren op locatie, of thuis of op kantoor laten ophalen. Maak eenvoudig een inleverafspraak via My ALD.

Schades melden

Het is belangrijk dat je alle schades hebt gemeld voordat je de auto inlevert. Worden er bij de inname niet gemelde schades geconstateerd die niet vallen onder de aanvaardbare gebruiksschades, dan kunnen de reparatiekosten namelijk in rekening gebracht worden. Benieuwd wat aanvaardbare gebruiksschade is en wat niet? Bekijk het in de inleverhandleiding. Je kunt de meest recente versie van de inleverhandleiding hier bekijken. Hou er rekening mee dat de versie die je (of je wagenparkbeheerder) bij aanvang van de overeenkomst van ons hebt ontvangen voor jou leidend is.

Inleveren of laten ophalen

Je kunt de leaseauto op laten halen op een werk- of privéadres, maar ook bij de dealer waar je een nieuwe leaseauto in ontvangst neemt. Een transporteur brengt de auto dan naar Vuren, waar de uiteindelijke inname plaatsvindt. Het is ook mogelijk om de auto rechtstreeks bij ons innamepunt in Vuren in te leveren. We verzoeken je om hiervoor een afspraak in te plannen, zodat we je nog sneller dan dienst kunnen zijn.

Wat lever je in?

Denk hierbij aan onder andere de volgende zaken:

  • Alle sleutels: reservesleutel en moedersleutel en eventueel de codekaart.
  • Kentekencard.
  • Brandstofpas (indien van toepassing).
  • Het onderhouds- en instructieboekje van de auto.
  • Alle accessoires die in de leaseovereenkomst zijn opgenomen.
  • Eventuele SD-kaart en/of cd-rom voor het navigatiesysteem.
  • Volledige boorduitrusting (inclusief krik, gevarendriehoek, reservewiel, etc.).
  • Beide nummerplaten en eventuele extra platen.
  • Alle (laad)kabels behorend bij de elektrische / hybride auto (indien van toepassing).
  • Trekhaak en alle toebehoren.
  • Afdekkingen van de bagageruimte (hoedenplank, rolhoes etc.).

Vragen? 

Heb je naar aanleiding van deze informatie nog vragen? Neem dan gerust contact op met Driver Care. Wij helpen je graag verder.

       

Vragen?

WhatsApp_410x410_hash644af3+31 (0)20 658 30 80

e-mail_410x410_hash050b7f Driver Care

De My ALD app

Regel al je leasezaken via de My ALD app. Meer weten?

app_store-1

google_play-1