Schade en -herstel

Schade aan je leaseauto is natuurlijk erg vervelend. We willen de schade dan ook graag snel voor je verhelpen.

Meld de schade eerst

Heb je schade aan je auto? Dan is het belangrijk dat je de schade zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 48 uur, aan ons meldt. Bekijk hieronder welke situatie voor jou van toepassing is en meld je schade bij ons. Heb je vragen? Neem dan gerust contact op met Driver Care. Wij helpen je graag verder.

Ik kan niet verder rijden

auto_gestrand_410x410_hash0bcbfb

Is het niet veilig om verder te rijden met de auto? Dan raden we je aan om direct contact op te nemen met onze alarmcentrale via +31 (0)20 658 30 00. De alarmcentrale schakelt de hulpdiensten in, registreert de schademelding en zorgt eventueel voor vervangende mobiliteit, ook in het buitenland.

 

Schade met tegenpartij

schade_met_tegenpartij_410x410_hash0bcbfbIs er een tegenpartij betrokken bij de schade? Dan ben je verplicht om samen met de tegenpartij een schadeformulier in te vullen. Een kopie/foto van de voor- en achterzijde van het document kun je toevoegen bij de schademelding in My ALD of mailen naar drivercare.nl@aldautomotive.com. Je kunt ook gebruikmaken van de Mobielschademelden.nl app voor iOS of Android smartphones.

Het is belangrijk dat je op het schadeformulier zo nauwkeurig mogelijk beschrijft hoe de schade is ontstaan. Je kunt ook foto’s van de schade en situatie toevoegen. Dit kan helpen bij het bepalen van de schuld. Vervolgens sturen wij het schadeformulier en de foto’s naar een ‘claimbehandelaar’, die samen met de verzekeraar van de tegenpartij oordeelt over de schuldvraag. 

Politie inschakelen

Wij hopen natuurlijk dat je niet te maken krijgt met vervelende situaties. Maar in de volgende gevallen adviseren wij je om de politie in te schakelen:

- bij onenigheid of twijfel over de schuldvraag;
- lichamelijk letsel bij de betrokkene(n);
- als je drank- en/of drugsmisbruik bij de tegenpartij vermoedt;
- als er onzekerheid is of de tegenpartij over een (geldige)verzekering beschikt;
- in het geval van doorrijden na de aanrijding;
- bij een aanrijding in het buitenland.

 

Schade zonder tegenpartij

pechhulp_410x410_hash0bcbfbIs er alleen schade aan jouw voertuig en/of is er geen derde partij betrokken? Dan kun je deze eenzijdige schade melden via My ALD. Als de auto via ALD Automotive verzekerd is, dan hoef je geen schadeformulier in te vullen. Het kan zijn dat je werkgever ervoor gekozen heeft om de verzekering elders onder te brengen. In dat geval verzoeken we je wel om het schadeformulier in te vullen. Als dit noodzakelijk is, dan word je daar vanzelf op gewezen bij de schademelding via My ALD. Je hoeft het schadeformulier niet direct toe te voegen, dit kan ook na de melding. Voor het melden van schade kun je ook contact opnemen met Driver Care via +31 (0)20 658 30 80.

 

Diefstal

Diefstal-melden_410x410_hash0bcbfbMeld diefstal direct aan ons via +31 (0)20 658 30 80 en doe zo spoedig mogelijk aangifte bij de politie. Diefstal van audio- en/of communicatieapparatuur (inclusief navigatiesysteem) kun je met een ingevuld schadeformulier bij ons melden. Een kopie/foto van de voor- en achterzijde van het document kun je toevoegen bij de schademelding in My ALD of mailen naar drivercare.nl@aldautomotive.com. Je kunt ook gebruikmaken van de Mobielschademelden.nl app voor iOS of Android smartphones. Ook dan is aangifte bij de politie nodig.

 

Ruitschade

ruitschade_410x410_hash0bcbfbHeb je een sterretje of barst in de ruit? Dan hoef je dat niet bij ons te melden. Je kunt dan direct via My ALD een afspraak maken bij KwikFit, Glassdrive of CarGlass. Wil je liever telefonisch een afspraak maken, neem dan contact op met Driver Care via +31 (0)20 658 30 80. Is het door de ruitschade niet veilig om verder te rijden? Dan kun je rechtstreeks contact opnemen met KwikFit, Glassdrive of CarGlass, zodat ze de ruitschade ter plaatse kunnen verhelpen. 

 

Schadeherstel

onderhoud_410x410_hash050b7fNatuurlijk rijd je het liefst in een schadevrije auto. Nadat je de autoschade bij ons hebt gemeld kun je zelf een afspraak inplannen bij een van onze servicepartners om de schade te laten herstellen. In My ALD vind je eenvoudig de dichtstbijzijnde servicepartners en kun je direct een afspraak inplannen. Tenzij jij of je werkgever andere afspraken hebt gemaakt, krijg je een vervangende huurauto wanneer een reparatie langer dan 24 uur gaat duren.

Plan een afspraak in voor schadeherstel, dan is je auto snel weer zo goed als nieuw!

Verzekering en schade aan eigendommen

In de leaseovereenkomst zijn standaard een WA-verzekering, een casco verzekering en een ongevalleninzittenden verzekering opgenomen. Het kan echter zijn dat jij of je werkgever afwijkende afspraken hebt gemaakt. Houd er rekening mee dat je eigendommen, goederen die je vervoert, losse privéaccessoires, communicatieapparatuur en schade die je veroorzaakt tijdens het rijden van snelheidsritten en wedstrijden of onder invloed van alcohol, drugs of medicijnen niet verzekerd zijn.

 

       

Vragen?

WhatsApp_410x410_hash644af3+31 (0)20 658 30 80

e-mail_410x410_hash050b7f Driver Care

De My ALD app

Regel al je leasezaken via de My ALD app. Meer weten?

app_store-1

google_play-1