Veelgestelde vragen over de overname van LeasePlan

ALD Automotive en LeasePlan gaan nu starten met de integratie tot één bedrijf, waarbij voorlopig beide merken nog blijven bestaan. Heb je hierover vragen? Bekijk de veelgestelde vragen hieronder.

Inhoud

 

Algemeen

1.     Waarom heeft ALD Automotive LeasePlan overgenomen?

Door de sterke punten van ALD Automotive en LeasePlan te combineren, kunnen we de auto- en mobiliteitssector transformeren. Zo zijn we als beste gepositioneerd om nog betere en aantrekkelijkere diensten en oplossingen te leveren. 

2.     Wie wordt mijn nieuwe accountmanager/contactpersoon?

Voorlopig blijven beide merken naast elkaar bestaan, en verandert er niets aan de samenwerking. Je kunt dus gewoon contact opnemen met je vaste contactpersoon bij ALD Automotive. We staan je graag te woord.

3.     Wat verandert er als gevolg van de overname?

ALD Automotive en LeasePlan gaan nu starten met de integratie tot één bedrijf, waarbij voorlopig beide merken nog blijven bestaan. Tijdens deze integratieperiode zetten we onze activiteiten gewoon voort. Het heeft onze hoogste prioriteit om je de samenwerking en service te blijven bieden die je van ons gewend bent. Tegen de tijd dat er wijzigingen gaan plaatsvinden, brengen we je hiervan ruim van tevoren op de hoogte.

4.     Wijzigt het productaanbod na de overname?

Er zal niet direct iets wijzigen, omdat de continuïteit van onze dienstverlening onze prioriteit is. Uiteindelijk zullen we de beste werkwijzen van beide entiteiten combineren en worden de producten samengebracht en geharmoniseerd, waarbij we kijken naar wat de beste oplossing is voor jou als klant.

5.     Kan ik als bestaande klant van ALD Automotive gebruikmaken van een dienst van LeasePlan, of andersom? 

Dit zal per situatie worden beoordeeld en is afhankelijk van de contractuele/technische haalbaarheid. Natuurlijk gaan we hierover graag met je in gesprek. 

6.     Wat verandert er voor mijn leaserijders?

Voorlopig verandert er voor je leaserijders niets. Beide merken blijven de komende tijd nog gewoon naast elkaar bestaan en de voorwaarden, werkwijzen en tools zoals My ALD blijven ongewijzigd. Wanneer er wijzigingen zijn die gevolgen hebben voor leaserijders, brengen we hen en jou daarvan vooraf over op de hoogte.

7.     Wat is het gevolg voor tools zoals My ALD?

Na de overname kun je gewoon nog gebruikmaken van de tools, zoals je dat gewend bent. Als een tool gewijzigd wordt, word je van tevoren geïnformeerd.

 

Offertes, contracten en overeenkomsten

1.     Wordt mijn overeenkomst omgezet naar de nieuwe organisatie?

Je contract blijft bij ALD Automotive zonder wijziging van de voorwaarden. Voorlopig blijven de beide merken naast elkaar bestaan en verandert er dus niets aan de samenwerking. Je kunt rekenen op onze vertrouwde service. 

2.     Ik heb offertes ontvangen van zowel ALD Automotive als LeasePlan. Zijn ze allebei nog geldig?

Ja, offertes behouden gewoon de geldigheidduur die in de offerte vermeld staat. Ook kun je gewoon nog contact opnemen via de genoemde contactkanalen. We voorzien je graag van advies. 

3.     Worden prijzen op elkaar afgestemd?

ALD Automotive en LeasePlan gaan nu starten met de integratie tot één bedrijf, waarbij voorlopig beide merken nog blijven bestaan. Tijdens deze integratieperiode zetten we onze activiteiten gewoon voort, en komen we onze contractuele verplichtingen gewoon na. Onze prioriteit is continuïteit van onze dienstverlening.

 

Leveranciers

1.     Wat verandert er in de leveranciersstrategie als gevolg van de overname? 

Tijdens de integratieperiode zetten we onze activiteiten gewoon voort. Voorlopig blijven de contractuele afspraken ook ongewijzigd en behoud je je vaste contactpersoon.

Omvang is een belangrijke factor bij leasing. Als gecombineerde entiteit vergroten we onze inkoopcapaciteit aanzienlijk. Dit is een tastbaar voordeel voor elke leverancier.

Het is aannemelijk dat er op termijn wijzigingen zullen plaatsvinden binnen onze inkoopstrategie via een georganiseerd selectieproces. Als leverancier word je hierover ruim van tevoren geïnformeerd.

2.     Veranderen de contract-of betalingsvoorwaarden?

ALD Automotive komt de lopende contracten gewoon na. Er verandert dus niets aan de contract- of betalingsvoorwaarden van lopende contracten.

3.     Ik werk met zowel ALD Automotive als LeasePlan. Kan ik één factuur met zowel LeasePlan- als ALD-kosten naar LeasePlan of ALD Automotive sturen?

We verzoeken je om voorlopig de kosten die verband houden met LeasePlan naar LeasePlan te sturen en de kosten die verband houden met ALD Automotive naar ALD Automotive te sturen.

Vragen? Bel ons
+31 20 658 70 00