Pechhulp Buitenland

Hieronder volgt een overzicht van de hulpverlening van ALD Automotive.

Heb je pech aan het voertuig en kan je niet verder rijden? Het kan iedereen gebeuren. Samen met onze hulpverleningspartner willen we je zo snel mogelijk weer mobiel krijgen en je hierin ontzorgen. Bel in het geval van pech met ons ALD Automotive Alarmnummer: +31 20 658 30 00. Je wordt dan doorgeschakeld met de hulpcentrale van de ANWB. De aan de ANWB gelieerde organisaties staan ook in het buitenland 24 uur per dag klaar voor de leaserijders van ALD Automotive. Zij zorgen ervoor dat je alle hulp krijgt die nodig is om je weer mobiel te krijgen.

1.     Je hebt de pech of de schade aan je voertuig gemeld en je staat op een veilige plek

Bij pech komt de hulpverlener zo snel mogelijk naar je toe, dit is afhankelijk van de drukte op de weg en het tijdstip van de melding. Zorg dat je bij het voertuig bent als pechhulp is gearriveerd want deze mag alleen gerepareerd of afgesleept worden als je op de locatie van de voertuig aanwezig bent. De snelheid waarbij hulpverlening tot stand komt in Nederland is vaak niet van toepassing in het buitenland.

2.     Hulpverlening is gearriveerd

Zodra de hulpverlening ter plekke is zal de monteur het voertuig nakijken en een diagnose vaststellen. Vaak is reparatie mogelijk, dit geldt niet voor een aantal landen zoals Frankrijk. Als de auto niet hersteld kan worden dan wordt dit uitgelegd en wordt het voertuig naar een servicepunt gesleept.

3.     Vervangend vervoer

Wanneer de leaseauto niet verder kan rijden is er de mogelijkheid om vervangend vervoer ter beschikking te krijgen.

4.     Herstel van je leaseauto

De hulpverlener brengt het voertuig naar een servicepunt waar het voertuig hersteld kan worden. Wanneer de reparatie te groot is of te lang duurt, zal het voertuig gerepatrieerd worden om in Nederland het voertuig te herstellen. De ANWB of de door de ANWB aangestuurde hulpverlener informeert jou uiteraard hierover.  

Rij je terug naar Nederland met vervangend vervoer uit het buitenland? Binnen twee dagen na aankomst in Nederland dien je het vervangend vervoer in te leveren. Neem voor de terugreis contact op met ons, dan zorgen wij ervoor dat het vervangend vervoer klaar staat voor een wissel bij een servicepartner in de buurt. 

5.     Leasevoertuig hersteld?

Is jouw leasevoertuig hersteld, en beschik je nog over vervangend vervoer van de hulpverlener? Het vervangend vervoer kan je achterlaten bij het servicepunt waar het leasevoertuig gerepareerd is. Let op: het voertuig van de berger dien je af te melden. Bel daarvoor het nummer op de autosleutel.