Vind antwoord op de meest gestelde vragen over mobiel parkeren

Veelgestelde vragen mobiel parkeren

Vind antwoord op de meest gestelde vragen over mobiel parkeren

Wie kunnen gebruik maken van mobiel parkeren?

Mobiel parkeren is uitsluitend voor ALD Automotive klanten en leaserijders. De dienst kan zowel zakelijk als particulier afgenomen worden.

Wat is mobiel parkeren?

Een parkeerdienst waarbij u gemakkelijk kunt mobiel parkeren, uitgevoerd door het bedrijf Park-line.

Hoe werkt Park-line?

Een mobiele parkeeractie kunt u starten of stoppen op meerdere manieren. U kunt een parkeeractie starten en stoppen door te bellen met Park-line. Ook kunt u via sms kunt u een parkeeractie starten door ‘p[spatie]zonenummer’ naar 4111 te sturen, bijvoorbeeld ‘p 12345’ naar 4111. Wilt u de parkeeractie stoppen, sms dan ‘s’ naar 4111.

Een gratis alternatief is om de Park-line app te downloaden. Met de app kunt u eenvoudig een parkeeractie starten op basis van de GPS locatie van uw mobiele telefoon. Om gebruik te maken van de app dient u (eenmalig) in te loggen. Uw inloggegevens zijn u toegezonden bij inschrijving. Nadat u bent ingelogd selecteert u de gewenste parkeerzone. Druk op Start om een parkeeractie te starten. Om een parkeeractie te stoppen opent u de app en klikt u op Stop.

Hoe ziet de handhaving dat ik mobiel geparkeerd sta?

In alle steden is parkeercontrole op basis van uw kenteken.

Hoe kunt mobiel parkeren opnemen in uw contract?
Vraag uw vaste accountmanager om mobiel parkeren via Park-line toe te voegen aan nieuwe offertes of bestaande contracten.

Kosten voor mobiel parkeren

Het aan- en afmeldnummer voor parkeeracties van Park-line is 0900-1464 en kost € 0,15 per minuut. Daarnaast betaalt u uiteraard de parkeerkosten. Voor SMS-parkeren geldt er een tarief van € 0,25 per ontvangstbevestiging. Herinneringsberichten kosten per SMS € 0,35.
De parkeer-, abonnementskosten en sms-berichten gaat rechtstreeks via de maandelijkse brandstofrekening van ALD Automotive.

In welke steden kan ik met mijn mobiel parkeren?

Kijk voor een overzicht van locaties op https://www.park-line.nl/locaties/.

Naar welk nummer kunt u bellen om de parkeeractie te starten of te beëindigen?

Naar het nummer 0900-1464 (€ 0,15 /min).

Waar kunnen de persoonlijke gegevens gewijzigd worden?

Wijzigingen van uw persoonlijke gegevens kunnen gedaan worden via de Persoonlijke Pagina of via de Helpdesk van Park-line (0900- 7275546).

Kan ik met één telefoonnummer meerdere voertuigen parkeren?

Ja dit is mogelijk. U kunt via uw Persoonlijke Pagina een kenteken toevoegen aan uw account en uw telefoonnummer aan meerdere voertuigen koppelen. De volgende keer kunt u bij een parkeeractie selecteren met welk kenteken u wenst te parkeren.
Tip: Via de Park-line app kunt u met de inloggegevens van de hoofdgebruiker voor meerdere kentekens een parkeeractie starten en stoppen. U kunt in dit geval voor meerdere voertuigen een parkeeractie starten en stoppen.

Wat gebeurt er als u vergeten bent om u af te melden?

Als u met Park-line buiten betaaltijden staat geparkeerd worden er geen kosten in rekening gebracht.
Indien u zich vergeet af te melden, dan blijft de parkeertijd doorlopen tot de maximale parkeerduur. In de meeste gevallen zal de parkeertijd doorlopen tot de volgende dag 23:59 uur.

Om dit te voorkomen krijgt u, bij een standaard sms-profiel, iedere 2 uur een sms waarin u wordt herinnerd aan een lopende parkeeractie. Deze herinnerings-sms’jes kunt u naar eigen wens instellen via de Persoonlijke Pagina (bijv. ieder uur, om de 5 uur, einde van de dag, etc.). U kunt ook herinneringen via e-mail of push-notificatie krijgen, maar houdt u er wel rekening mee dat sms-herinneringen meer opvallen.

Kan ik iedere maand een factuur krijgen van mijn parkeergeld?

Nee, de afrekening vindt maandelijks plaats via de brandstofafrekening van ALD Automotive.

Vragen? Bel ons
+31 20 658 70 00