Nieuws- en persberichten

19jun

CEO Jeroen Kruisweg: “‘Samen doen’ is in ons DNA verankerd”

CEO Jeroen Kruisweg: “‘Samen doen’ is in ons DNA verankerd”

Als Europa’s grootste leasemaatschappij is ALD Automotive een sterk bedrijf dat wel tegen een stootje kan. Ondanks dat corona zeker impact heeft op de business, kijkt ALD Automotive met vertrouwen naar de toekomst. Des te belangrijker om anderen te helpen daar waar het kan, vindt Jeroen Kruisweg, CEO van ALD Automotive in Nederland. Hij sprak hierover onlangs in een interview met Automotive Online.
 
Tijdens het interview schetste Jeroen Kruisweg de visie van ALD Automotive op de branche in tijden van COVID-19. Jeroen Kruisweg: “Het is belangrijk dat we met elkaar de branche draaiende houden. Wij geloven in het feit dat als de hele sector onder druk komt te staan, we het met elkaar (klanten, toeleveranciers, partners) moeten doen en oplossen. Dat signaal vind ik belangrijk om af te geven.”

Op zoek naar het dempende effect

Want terwijl andere bedrijven laten weten een bestelstop in te voeren, liet 
ALD Automotive al snel weten dat vooral niet te willen doen. “We kijken goed naar de ontwikkelingen en naar wat verantwoord is”, legt Jeroen uit. “We kijken naar de ontwikkeling van de prijs van occasions, naar de ontwikkeling van bedrijven en particulieren die het moeilijk hebben. Per individueel geval kijken we hoe we daarmee om kunnen gaan. Bij een crisis ga je op zoek naar het dempende effect en dan moeten bedrijven de flexibiliteit opzoeken.”
 
‘Samen doen’ zit in het DNA van ALD Automotive. Jeroen: “Samen; met onze medewerkers en met onze partners. We hebben daarom dus niet de deur dichtgedaan voor nieuwe bestellingen, schade-onderhoud en op het brengen van auto’s naar de werkplaats. Vooropgesteld dat dat veilig kan natuurlijk. We merken dat onze partners ook hard werken om dat zorgvuldig te doen.“

Verwachtingen toch positief

Bij de vraag wat voor leasemaatschappijen mogelijk het grote pijnpunt wordt van de crisis, antwoordt Jeroen dat remarketing in het algemeen enige zorgen baart. “Als je nieuwe auto’s wilt bestellen maar je de oude niet kunt verkopen, gaat dat op den duur problemen opleveren voor leasemaatschappijen. Het is afwachten wat het na-ijlende effect in de tweede helft van het jaar is. Maar alles komt langzaam weer op gang en de verwachtingen zijn toch positief.”

Het effect van COVID-19 op de mobiliteitsmarkt

“Als gevolg van deze nieuwe situatie zien we een versnelling van initiatieven die al gaande waren. Klanten willen een combinatie van auto, e-bike, taxi en meer. Flexibiliteit in contractduur en keuze worden nog belangrijker. Corona versnelt die omslag. Het openbaar vervoer is momenteel niet populair, maar we willen niet dat iedereen alleen maar met de auto gaat. Dus je ziet nu al een combinatie van videoconferencing, thuiswerken, auto, fiets, scooter en meer. Ik verwacht dat deze trend zich verder gaat doorzetten. En onze verwachting is dat occasion lease een flinke groei gaat doormaken. Vooral omdat occasion lease de gevraagde flexibiliteit in contractduur betaalbaar gaat maken.” 
 

Blijf op de hoogte

Volg ons

Blijf ook op hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van autoleasing, mobiliteit en modern werkgeverschap.