Nieuws- en persberichten

17jun

ALD Automotive breidt internationale remarketing activiteiten uit

ALD Automotive breidt internationale remarketing activiteiten uit

ALD Automotive breidt haar internationale online platform voor remarketing – ALD Carmarket – uit. De leasemaatschappij wil zo haar positie versterken op de internationale occasionmarkt. Nieuw is dat zowel het nationale als internationale aanbod van ex-leaseauto’s op ALD Carmarket wordt getoond.

Het remarketing platform heeft daarnaast een volledige make-over ondergaan, zodat het volledig aansluit bij de wereldwijde en herkenbare merkidentiteit van ALD Automotive. 

Louis Wyers, Operations Director bij ALD Automotive, is in Nederland verantwoordelijk voor de invulling van de nieuwe remarketing strategie. “ALD Carmarket biedt nu wereldwijd het breedste aanbod gebruikte auto’s voor handelaren. Het platform is vernieuwd, waardoor het veel eenvoudiger is om ook in andere landen in te schrijven en mee te bieden op het aanbod. Het stelt de handelaren in staat om efficiënt en snel te kopen vanuit een selectie van duizenden tweedehands auto’s via online veilingen. Het is bovendien eenvoudiger en ook transparanter: de klant ziet precies hoe de prijs is opgebouwd.”

De Nederlandse retailmarkt

Internationaal rolt ALD Automotive een strategie uit om tweedehands auto’s aan consumenten in verkoop- of leaseconstructies aan te bieden via een ‘clicks & bricks’ aanpak, welke leunt op de online retailversie van ALD Carmarket: shop.aldcarmarket.com. In Nederland wordt in eerste instantie voorrang gegeven aan een ander distributiemodel. Wyers: “Hierin werken wij samen met onze partners, en Stern speelt daarbij een belangrijke rol. Het bundelen van krachten met onze captive- en retailpartners levert een efficiënte en servicegerichte manier om zowel digitaal als op verschillende fysieke locaties in het land de particuliere klant te helpen bij zijn keuze voor een tweedehands (lease)auto”.

Levenscyclus verlengen

Wyers ziet de nieuwe internationale remarketing strategie met vertrouwen tegemoet. ”Kijkend naar wat er gebeurt in de mobiliteitswereld is het belangrijk dat deze markt zich blijft ontwikkelen. Er is een veranderende vraag bij consumenten naar meer keuze, vrijheid en duurzaamheid. Onze internationale strategie stelt ons beter in staat om onze diensten verder uit te breiden en onze klanten en partners de mobiliteitsdiensten te leveren die ze nodig hebben”, aldus Wyers.

Blijf op de hoogte

Volg ons

Blijf ook op hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van autoleasing, mobiliteit en modern werkgeverschap.