Nieuws- en persberichten

06mei

ALD Automotive op de e-bike

ALD Automotive op de e-bike

Deze winter konden 20 medewerkers van ALD Automotive ervaren hoe het is om een e-bike voor woon-werkverkeer te gebruiken. Is het een alternatief voor andere vervoersmiddelen zoals de trein of de auto, en zouden zij de e-bike nu vaker willen gebruiken?

Wij vroegen het onze collega’s Saskia Vermeulen van het Driver Care Team en Wijnand Bruning van Indirect Sales.
 
Zowel Saskia als Wijnand wilden de e-bike graag testen om te ervaren hoe het is om met een alternatief vervoersmiddel te reizen. Saskia reist doorgaans met de auto en Wijnand met het ov. Saskia: “Ik woon in Sassenheim en de heenweg verloopt vrijwel altijd zonder problemen, maar op de terugweg sta ik meestal in de file. De afstand van een enkele reis bedraagt zo’n 20 kilometer, voor een gewone fiets of een normale elektrische fiets vind ik dit te ver. Ik koos daarom voor het gebruik van de speedpedelec, die wel 45 km/uur kan.”
 
Wijnand fietste liever op de gewone e-bike. “Ik woon relatief dichtbij, het is ongeveer 14,5 km van deur tot deur. Ik had al een beetje ervaring met de high speed e-bike en wist dat het in tijd niet zoveel verschil zou maken. Zeker omdat je met een speedpedelec op bepaalde wegen niet mag fietsen. Met deze elektrische fiets deed ik er 35 minuten over, zonder bezweet op het werk aan te komen.”

Een voldaan gevoel

Saskia geeft aan er met de fiets wel wat langer over te doen. “In theorie zou ik er 30 minuten over kunnen doen, maar in de praktijk pakt dat toch net even anders uit. Ik moet me goed aankleden, en me vervolgens weer ontdoen van alle winterse accessoires. Kortom, voordat ik goed en wel achter mijn bureau zit, doe ik er wel een uur over. Maar het fietsen geeft een voldaan gevoel. Je bent al lekker in beweging geweest nog voordat de dag echt begint.” “En je komt relaxter thuis”, vult Wijnand aan. “Helemaal met mooi weer. Op de fiets laat je je werk meer achter je. Dus dat is een echt pluspunt! Als minpunt kan ik alleen het slechte weer noemen, maar met goede kleding is dat voor mij geen probleem.”

Ook voor privégebruik

De pilot duurde zes weken. Is dat lang genoeg om te ervaren hoe het is om met de fiets naar het werk te komen? “Van mij mocht de pilot langer duren. Aan het eind van de testperiode begon het net wat mooier weer te worden en in de middag was het nog licht en dat fietst prettiger. Na de pilot heb ik niet meer gefietst, dus kennelijk heb ik dat extra zetje via mijn werkgever wel nodig”, lacht Saskia. “Maar als de mogelijkheid wordt geboden om een e-bike te leasen, sta ik vooraan. Wel met als voorwaarde dat ik de fiets met mijn partner mag delen en mijn auto mag houden.”
 
Ook Wijnand is enthousiast: “De pilot heeft mij overtuigd en had dus vanzelfsprekend nog langer mogen duren. Ik zou zeker voor een leasebike willen gaan, 100%! Zeker als ik de fiets ook privé mag gebruiken en mag delen met mijn familie. En dan vind ik het geen probleem als de bedrijfsnaam erop staat. Je trekt namelijk best veel bekijks met zo’n fiets.”
 
Wil je ook een e-bike pilot doen met jouw medewerkers om te ervaren of dit een goede (aanvullende) leaseoplossing is? Neem contact op met onze adviseurs, zij helpen je graag verder. Meer informatie over e-bikes en ons aanbod vind je hier. 

Blijf op de hoogte

Volg ons

Blijf ook op hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van autoleasing, mobiliteit en modern werkgeverschap.