Nieuws- en persberichten

23apr

COVID-19 en jouw mobiliteitsbeleid

COVID-19 en jouw mobiliteitsbeleid

Kunnen mijn leaserijders straks nog veilig met het ov reizen? Hoe zorg ik voor meer flexibiliteit in mijn wagenpark? En hoe zit het met de aflevering, reparaties en onderhoud van leaseauto’s? 

Onze salescollega’s krijgen logischerwijs veel vragen over de impact van COVID-19 op het beheer van leaseauto’s en mobiliteit. Enkele veelgestelde vragen en antwoorden hebben we voor je op een rij gezet.   

1.    Heeft COVID-19 gevolgen voor de dienstverlening van ALD Automotive?

Vanuit meer dan 200 thuiswerkadressen in Nederland doen onze medewerkers er alles aan om je de dienstverlening te bieden die je gewend bent. Vanwege de richtlijnen om sociale afstand te houden staan onze accountmanagers digitaal en telefonisch voor je klaar.  

Onderhoud, reparaties, bandenwissels en auto afleveringen gaan zoveel mogelijk door. Onze servicepartners volgen de veiligheids- en hygiënerichtlijnen van het RIVM op, dus je kunt nog steeds een afspraak inplannen. Loopt de levertijd van jouw auto vanwege fabriekssluitingen onverhoopt op? Dan kunnen we de tijd desgewenst overbruggen met een contractverlenging, huurauto of occasion leaseauto. 

2.    Hoe kan ik met mijn mobiliteitsbeleid inspelen op de huidige situatie?

In deze onzekere tijd heeft jouw leasestrategie een andere aanpak nodig. Uitlopende contracten kun je natuurlijk vernieuwen, maar verlengen is op dit moment ook een goed alternatief. Het verlengen van contracten zorgt namelijk voor de flexibiliteit om snel je wagenpark te kunnen verkleinen (of vergroten) wanneer dat nodig is. 

Extra flexibiliteit bereik je ook door bijvoorbeeld occasion leaseauto’s in te zetten. ALD Automotive heeft hiervoor jong gebruikte auto’s beschikbaar die nog makkelijk één of twee jaar meekunnen. Of besteed de inkoop en keuze van voertuigen via ALD Choice aan ons uit. Wij kunnen de auto’s dan grootschalig inkopen, waardoor jij profiteert van gunstige tarieven zonder onverwachte kosten. 

Wij denken graag met je mee over de beste oplossingen voor jouw mobiliteitsbeleid. Neem contact op met je accountmanager om jouw specifieke situatie te bespreken. 

3.    Hoe reizen mijn medewerkers in een 1,5 meter maatschappij? 

Om de kans op infecties te reduceren, kun je je medewerkers mogelijkheden bieden om een ov-reis te ontlopen. Voor medewerkers die normaal gesproken met het openbaar vervoer reizen, is een e-bike het overwegen waard. Veilig omdat de onderlinge afstand makkelijker te handhaven is en tegelijkertijd goed voor de vitaliteit. 

Maar er zijn ook andere opties zoals het versoepelen van het parkeerbeleid, tijdelijke inzet van voertuigen, of het reizen buiten de spits.  

4.    Wat doet ALD Automotive zelf?

Waar de één nu minder mobiel is dan normaal, is de auto voor veel zorgmedewerkers die niet meer met het ov kunnen reizen juist belangrijker dan ooit. Speciaal voor hen werken automotive bedrijven samen om tijdelijk auto's beschikbaar te stellen. Ook ALD Automotive heeft voor minimaal drie maanden tien leaseauto’s beschikbaar gesteld, waarvan vijf voor ZorgheldenAuto’s

 

Staat je vraag er niet bij? Je accountmanager is vanuit huis gewoon bereikbaar via de bekende contactgegevens. Of bel ons via +31 (0)20 658 70 00. Wij helpen je graag verder!
 

Blijf op de hoogte

Volg ons

Blijf ook op hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van autoleasing, mobiliteit en modern werkgeverschap.