Nieuws- en persberichten

30mrt

COVID-19 en je leaseauto

COVID-19 en je leaseauto

Kan ik mijn banden nog wisselen? Welke impact heeft het Coronavirus op de levertijd van mijn nieuwe leaseauto? Kan ik mijn auto nog gewoon inleveren en hoe zit het eigenlijk met onderhoud en pech onderweg?

Hele terechte vragen die het Driver Care team van ALD Automotive ontvangt van klanten en leaserijders. De meest gestelde vragen en de antwoorden daarop lees je terug in deze blog.

Kan ik mijn bandenwissel nog wel uit laten voeren?

Ja, dat is gewoon mogelijk. ALD Automotive heeft samen met bandenfitters als KwikFit en Euromaster extra maatregelen opgesteld om zowel jouw gezondheid als die van hun medewerkers zo goed als mogelijk te beschermen.

  • Houd minimaal 1,5 meter afstand tussen jezelf en de medewerkers en andere klanten.
  • Kom de auto in je eentje brengen en halen en wacht niet in de receptie, maar buiten, tot de bandenwissel is gedaan.
  • Medewerkers van de bandenfitter zijn zich extra bewust van de hygiëne en wassen voor en na elk contact met de auto hun handen.
  • Ben je verkouden, kom dan niet naar het filiaal en verzet de afspraak.

Wil je op dit moment liever de banden niet wisselen vanwege COVID-19, dan begrijpen we dat natuurlijk. Het is daarom mogelijk om de bandenwissel iets uit te stellen.

Wat is de impact op de levertijden van nieuwe auto’s?

We weten dat veel automerken hun Europese fabrieken tijdelijk sluiten, waaronder Volkswagen en BMW. Ook zijn sommige havens dicht. Tegelijkertijd komen de fabrieken in China nu juist weer op gang. Deze ontwikkelingen kunnen zeker impact hebben op de levertijd van je bestelling. Het is op dit moment nog niet aan te geven wat de impact exact zal zijn. Dat kan namelijk per merk verschillen. Het is dus goed om hier alvast rekening mee te houden.

Kan ik mijn auto voor onderhoud naar de dealer brengen?

Zijn de werkzaamheden aan je auto noodzakelijk voor je veiligheid of mobiliteit, dan kun je voor onderhoud gewoon bij de dealer terecht. Het kan wel zijn dat sommige dealers hun openingstijden tijdelijk hebben gewijzigd, dus het is goed om daar vooraf naar te vragen. 

Pech onderweg, wat dan? 

Heb je pech met je auto en kun je niet verder rijden? Dan verzorgt de ANWB de pechhulp namens ALD. Voor het transporteren van gestrande voertuigen hanteren we wel extra maatregelen die aansluiten bij de richtlijnen van de overheid en het RIVM:

  • Een voertuig dat niet ter plekke gerepareerd kan worden, wordt afgevoerd door de berger.
  • Per situatie zal ter plekke gekeken worden wat de beste oplossing is om het gestrande voertuig af te voeren. 
  • Indien mogelijk, neemt de berger direct vervangend vervoer mee, als vervanging voor het gestrande voertuig.
  • Als dit niet mogelijk is, blijf je in je eigen voertuig zitten tijdens het transport door de berger.
  • Je neemt dus geen plaats naast de chauffeur in de cabine. Wij hebben hiervoor een tijdelijke ontheffing gekregen voor korte ritten.

Einde leasecontract, kan ik mijn auto inleveren?

Ja, dat is nog gewoon mogelijk. We raden je wel aan om vooraf contact op te nemen met de dealer, vanwege eventuele uitzonderingen. Ook het inleveren bij ALD Automotive in Vuren is nog steeds mogelijk met iets aangepaste openingstijden; van 8:30 uur tot 17:00 uur. Het ALD remarketing team volgt de RIVM richtlijnen op, waarbij de 1,5 meter afstand wordt toegepast in combinatie met de extra hygiëne maatregelen. 

Staat je vraag er niet bij? Laat het ons weten via WhatsApp op +31 (0)6 510 431 88  of een stuur e-mail naar drivercare.nl@automotive.com. Wij helpen je graag verder!

Blijf op de hoogte

Volg ons

Blijf ook op hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van autoleasing, mobiliteit en modern werkgeverschap.