Nieuws- en persberichten

04sep
2018

Interview Pravin Chaturi, Indirect Sales Director ALD Automotive Nederland

Interview Pravin Chaturi, Indirect Sales Director ALD Automotive Nederland

Sinds april dit jaar is Pravin Chaturi onze nieuwe Indirect Sales Director. In zijn functie is hij verantwoordelijk voor de groei van ALD Automotive via partnerships. Zijn focus ligt op nieuwe en bestaande partnerships voor zowel de zakelijke als particuliere markt.

Waarom koos hij voor ALD, en wat is zijn ambitie? Je leest het in dit interview.

1. Je eerste 5 maanden bij ALD Automotive zitten er op, hoe is het gegaan?

Het is werkelijk voorbij gevlogen! In de eerste maand was het vooral kennismaken met de organisatie en mijn nieuwe collega’s, maar al vrij snel kon ik op volle toeren meedraaien. ALD heeft een solide basis met goede mensen en een duidelijke visie en strategie. Dat heeft mij geholpen om te aarden. Ik herken mezelf in het DNA van ALD. Verder is iedereen ontzettend hulpvaardig en collegiaal, dus ik heb het naar mijn zin en voel mij thuis.

2. In je nieuwe functie ben je verantwoordelijk voor whitelabel partnerships, wat houdt dit in?

Enerzijds het zorgen dat de samenwerking optimaal blijft gaan, nu en in de toekomst. En anderzijds toegevoegde waarde blijven creëren, zodat onze partners zich thuis voelen bij ons. Dat laatste vind ik heel belangrijk. We hebben langdurige relaties en werken nauw samen. Zowel intern als bij onze partners zien we de wereld veranderen en alleen samen kunnen we de verandering maken. Daarmee bedoel ik dat we graag voorop lopen met onze innovatieve concepten en niet vrezen om iets uit te proberen.

3. Wat is je ambitie bij ALD, wat wil je graag de komende jaren bereiken? 

Onze wereld verandert steeds sneller. De afgelopen jaren hebben we gezien wat de private lease voor de leasemarkt heeft gedaan en er komen nog meer veranderingen aan. In producten en diensten, maar ook in de behoeften van onze klanten en in technologie. Ik wil graag aan het begin staan van die ontwikkelingen. Natuurlijk omdat ik het bijzonder vind om dit mee te maken, maar vooral ook om te zorgen voor een businessmodel waarin onze klanten, leveranciers en wijzelf elkaar blijven versterken.

4. Je hebt al veel ervaring binnen de leasebranche, welke veranderingen zie je in de leasemarkt en automotive markt de komende jaren? Wat zijn volgens jou de belangrijkste ontwikkelingen?

Wat ik heel boeiend vind is de ontwikkeling van zelfrijdende voertuigen. En dan vooral hoe deze voertuigen zullen communiceren met andere weggebruikers. Het hele concept van voorspellende analyse en kunstmatige intelligentie vind ik interessant om te volgen. Ook zie ik hoe makkelijk er auto’s en abonnementen worden aangeschaft via een app en hoe verkoopprocessen gebruikmaken van VR. Als het verkrijgen van vervoer op het moment dat jij het wil ook zo makkelijk wordt, waarom zou je dan nog altijd een auto voor de deur willen? En als ik er nog eentje mag noemen: de ontwikkeling van alternatieve aandrijvingen voor motoren. Elektrische auto’s zijn inmiddels al bijna normaal, maar er zijn meer vernieuwingen, zoals bijvoorbeeld de waterstofverbrandingsmotor, die op termijn ook in ons straatbeeld te zien zullen zijn.

5. Wat vind je de mooiste innovatie op mobiliteitsgebied van dit moment? 

Allereerst de zelfrijdende auto, die ik eerder al noemde. Er komt zoveel bij kijken. Ook vind ik de acceptatie van elektrisch vervoer een interessante ontwikkeling om te volgen. Niet alleen om de techniek, maar meer voor het psychologische aspect. ‘Range anxiety’, onbekendheid met deze vorm van aandrijving, een andere manier van autorijden en je agenda plannen: hoe gaat men daarmee om en wat maakt dat iemand die nu tegen is, straks toch voor een elektrische auto kiest? Dat geldt straks vooral voor de niet fiscaal gedreven personen.

6. Wat betekent dit voor jouw eigen discipline, de whitelabel partnerships? Hoe spelen jullie daar op in?

Al onze partners zijn met dit onderwerp bezig. Wij sparren met ze en delen onze kennis, visie en ervaring met hen. Voorspellen is lastig, maar door alle expertise te verzamelen zorgen we dat we adaptief zijn en samen deze ontwikkelingen benutten.

7. Hoe ziet jouw eigen woon-werkverkeer eruit?

Ik stap vaak rond 07:45u en 17:15u in de auto voor het woon-werkverkeer. Op de A6/A1 kies ik eigenlijk altijd de wisselstrook, omdat dat relaxter en sneller is. Ik vul mijn reistijd met telefoongesprekken en ben dan meestal in 35 minuten in Hoofddorp. Maar ik ga ook regelmatig met het ov. Dat vereist iets meer planning, maar het bevalt mij tot op heden ook heel goed. Ook heb ik mezelf voorgenomen om de e-bike eens te proberen. Dat is een goede 45 km fietsen (enkele reis), dus ik ben blij dat ik dat niet helemaal op eigen kracht hoef te doen.

8. Tot slot, wat wil je over de persoon Pravin met ons delen?

Ik verwacht dat je met bovenstaande antwoorden al een aardig beeld hebt van wie ik ben en wat mij drijft. Verandering is daar een constante factor in. Technologie, omgeving, onze branche en onze individuele behoeften: niets blijft hetzelfde. Het meedoen in die beweging is iets waar ik energie van krijg.
 

Blijf op de hoogte

Volg ons nu op LinkedIn en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen de mobiliteitsmarkt.

Blijf op de hoogte

Blijf ook op hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van autoleasing, mobiliteit en modern werkgeverschap.