Nieuws- en persberichten

29mei
2018

Directeur Jeroen Kruisweg over de toekomst: innovaties nog belangrijker

Directeur Jeroen Kruisweg over de toekomst: innovaties nog belangrijker

Jeroen Kruisweg is al enkele jaren werkzaam bij ALD Automotive. De afgelopen jaren heeft hij meegewerkt aan de sterke groei van het bedrijf in zijn rol als commercieel directeur. Sinds februari van dit jaar staat hij als algemeen directeur aan het roer van ALD Automotive Nederland.

Hoogste tijd om hem naar zijn eerste ervaringen te vragen. Hoe kijkt hij terug op zijn eerste maanden in zijn nieuwe baan?

ALD is inmiddels ruim door de 40.000 grens van leasecontracten. Het gaat dus goed? 

Als je naar de aantallen kijkt is dat zo. Recent hebben we de mijlpaal van 40.000 voertuigen met alle medewerkers gevierd. Hierin heeft private lease een mooi aandeel van meer dan 10.000 contracten. Maar waar ik zelf waarde aan hecht is dat ook de andere segmenten heel positief bijdragen. De groei is dan ook te danken aan de enorme inzet van onze mensen in de hele organisatie. Dit uit zich ook in de kwaliteit van onze dienstverlening. Misschien is dat nog wel mooier dan die aantallen. We zijn erg trots dat we vorig jaar uitgeroepen zijn tot beste leasemaatschappij van Nederland. Dit is de kroon op ons werk. Dus ik kijk met een positief gevoel terug op de afgelopen tijd, vanwege die aantallen maar vooral omdat we met zijn allen ALD sterker hebben gemaakt.

Wat vind je belangrijk bij ALD Automotive?

Dat het een beetje sprankelt. Als mensen het naar hun zin hebben, dan voelt dat goed, de energie rolt dan over de vloer. En dat zie je terug in ons werk en de service richting onze klanten. Daar hecht ik een groot belang aan. Ook het innovatieve karakter van ALD vind ik belangrijk. Internationaal gezien is Nederland proeftuin voor innovaties in mobiliteit. Dat is echt het resultaat van de visie en inzet van Carel Bal. Ik heb veel affiniteit met innovatie en wij gaan dan ook door op de ingezette koers. Wij willen ook een belangrijke rol blijven spelen in de ontwikkeling en het testen van nieuwe diensten. 

Kun je een voorbeeld noemen van een nieuwe dienst?

Recent hebben wij twee nieuwe diensten voor leaserijders geïntroduceerd. Bij Video at Every Step krijgt iedere leaserijder op belangrijke momenten informatie van ons. Nog voordat de leaserijder bij wijze van spreken kans krijgt ons Driver Care team te benaderen. Bijvoorbeeld enkele dagen voor de ingebruikname van de leaseauto. Maar ook wachtend op de pechhulpdienst krijgt hij of zij een video in de mailbox met informatie over de te nemen stappen. Ook gaan we in samenwerking met autoinspectie.nl aan de slag met een zelfscan van de auto. Zo hebben berijders inzicht in het afhandelingsproces en weten ze wat hen met name financieel staat te wachten als er schade is. Zowel de videoservice als de zelfscan app om de auto te inspecteren springen in op de klantvraag van nu. 

Hoe zie jij de toekomst van ALD Automotive? 

Innovatie wordt nog belangrijker. Daarin moeten we dan ook voorop blijven lopen. De snelheid waarin de markt verandert neemt alleen maar toe. Onze rol verandert meer en meer van het aanbieden van mobiliteit naar het adviseren en samenstellen van de juiste mobiliteit volledig op het individu afgestemd. Het traditionele leasemodel zal veranderen. Denk bijvoorbeeld aan ALD choice. Dat is een compleet nieuwe manier van leasen waarbij meerdere bedrijven gebruik maken van één groot wagenpark. Zo kan een groter aanbod van leaseauto’s door meer gebruikers worden gedeeld. Dit biedt de gebruiker meer flexibiliteit in contractduur. Bovendien kunnen we processen grotendeels automatiseren en is er meer tijd voor de klant. Zolang ALD hierin een voorhoedespeler blijft, kunnen we ons blijven onderscheiden in de markt.
 

Blijf op de hoogte

Volg ons nu op LinkedIn en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen de mobiliteitsmarkt.

Blijf op de hoogte

Blijf ook op hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van autoleasing, mobiliteit en modern werkgeverschap.